Известие

Collapse
No announcement yet.

Новата ми 166 3.0 V6 24V

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Привет,

    Около празниците доста дълго време нямах възможност да напредна със стягането на старата ми любов.

    През последната седмица поръчах частите за обслужването на мотора и някои други дреболии.


    До сега бях сменил следните неща:

    - Тръби спирачни - 70лв
    - Спирачна течност - 20лв
    - Бремботата отпред - 250лв
    - Средно и задно гърне от 'талянски внос без ръжди - 130лв
    - Рециклиран алтернатор - 200лв
    - Обтяжна ролка пистор ремък - 100лв
    - Реостат на перката за охлаждане - 40лв

    Сега Дядо Коледа донесе следните подаръци, макар и с леко закъснение :

    - Водна помпа HEPU - 180лв
    - Ангренажен ремък - 80лв
    - Обтяжна и паразитни ролки - 320лв
    - Пистов ремък - 30лв
    - Тампон горна щанга на двигател - 22лв
    - Масло 10w40 6л. и маслен филтър - 60лв
    - Антифриз 5л. розов концентрат - 35лв
    - Въздушен филтър - 15лв

    Още не съм я преглеждал обстойно но предстои да направя обслужване и на окачването, където не е ясно още колко ще трябва да се бръкна. Задницата е доста клекнала и е за смяна на пружини и амортисьори.

    След седмица ще сме с обслужен мотор и ще мога да си я настъпвам без притеснения

    Редакция Май 2019:
    - ЕКУ двигател и дросел втора ръка + диагностика и мапинг - над 500лв
    - Спирачни маркучлета - 50лв
    - Фреон зареждане и смяна на О пръстени - 180лв
    - Филтър купе карбон - 26лв

    Редакция Юни 2019:
    - Задни пружини и амортисьори (употребявани от доверен колега - 150лв
    - 4броя нови Petlas Velox Sport 225/45/17 летни - 400лв
    - Нова крушка ксенон - 25лв
    Last edited by Vesko84; d.m.y г., 15:24.
    2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
    ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
    sigpic

    Comment


    • #32
      Защо избра 10w40 вместо 10W60?
      Alfa Romeo 166 3.2TI

      Comment


      • #33
        Ами временно решение е. Губи доста антифриз и в казанчето има разни кафяви полепвания. Сега ще сменя маслото и антифриза и ако продължава така ще се отваря за гарнитури на блока. Колата обаче не загрява при натоварване и не губи масло, така че предстои да видим откъде е. След като я стегна подобаващо и от към окачване и свежи гуми, ще сложа свястно масло. Между другото откакто отворих темата съм я карал само 700км именно защото има много работа по нея, а нямам кеш и време да я оправя наведнъж
        2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
        ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
        sigpic

        Comment


        • #34
          Ура! Колата е обслужена. И тъкмо навреме, ремъкът и водната помпа бяха в плачевно състояние. Споделям снимки от преди и след подмяната за справка.





          Очаквам загубата на антифриз да спре, тъй като очевидно беше от водната помпа. Системата беше промита с добавка Warco и да стискаме палци няма да има гадости в разширителния съд.
          2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
          ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
          sigpic

          Comment


          • #35
            Здравейте,

            От доста време не съм писал, защото борбата с проблема с гасненето отне много време и немалко ресурси:
            http://clubalfaromeo.com/forum/showt...E6%E5%ED%E8%E5

            Да чукна на дърво всичко това е зад гърба ми и поднових работата по стягането на кораба:
            Напълних климатичната система и смених всички 0 пръстени, защото черна кола с черен кожен салон става неизползваема без работещ климатик.
            Продадох 19 инчовите джанти и си взех оригинални 17ки, но все още нямам бюджет за хубави гуми и не мога да ги сложа. Ето кой модел взех:
            http://a2goos.com/data_images/models...meo-166-11.jpg

            И тук стигам до следващата "драма" Спирачките. След смяната на 3 от 4-те спирачни тръби, предните брембота и обезвъздушаването колата биеше наляво яко при рязко спиране.
            Не бяхме сменили гумените маркучи и затова наскоро я закарах да ги сменят и да раздвижат всички 4 спирачни апарати, и да им сменят ремонтните комплекти ако се налага.
            След това упражнение и уверение, че всичко е ток и жица, колата спира малко по-добре, но отново завива наляво при много рязко спиране.
            Дисковете са нови, накладките са оригинални и като нови (така пристигна колата), окачването е почти идеално според майсторите, ABS работи поне частично и не записва грешки.... Проблемът го имаше и с големите 19 инчови гуми, и сега със зимните 16ки.
            Какво по дяволите става тук? При мокра настилка бих могъл да се пребия с това завиване. Ако правилно се ориентирам остава да бъде или самия ABS модул, или спирачната помпа, или както прочетох на едно-две места - лагерите на главините.
            За последното не намирам никаква логика, но в чуждестранни форуми го споменават. Идеята е, че ABS сработва, но некоректно, заради лош сигнал от главините. Някой да има наблюдения върху този вариант случайно?
            2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
            ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
            sigpic

            Comment


            • #36
              За да потвърдиш или отхвърлиш теорията за сензор на главина, следва да направиш лог на ABS - а в движение, в момент в който има теглене в едната страна. Пусни графика на всичките параметри.

              Изобщо, когато тегли наляво, усещаш ли ABS - ът да сработва?


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #37
                Благодаря за насоките. Ами да, той сработва, само че не на всички колела. Усещането по слух е, че задно дясно колело се влачи блокирало през цялото време. Не мога по слух да съм сигурен за останалите, но определено има работа на ABS по предните колела. Това с лога ще покаже каква е ситуацията, но ще трябва да изчакам известно време преди отново да я заведа на преглед с диагностика.
                2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
                ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
                sigpic

                Comment


                • #38
                  Крив шенкел, амортисьор или не правилно поставен лагер главина също може а е причина за това дърпане.
                  На реглаж преден мост ходил ли си?
                  Now: 156 2.5 V6 24V
                  Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                  Comment


                  • #39
                    Ами не съм ходил на реглаж, защото задницата ми е прекалено клекнала и чакам първо да и сменя пружини и амортисьори отзад. Амо от изпуснали амортисьори може да е, то това би било добро обяснение. Но колата много добре държи права линия на скорост иначе.
                    2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
                    ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      Малко ъпдейт, поръчал съм си пружини и амортисьори и предстои да видим дали ще има подобрение. После ще направя и реглаж разбира се.

                      Но проблемите ме заливат с по-голяма скорост отколкото може да реагира който и да било. Точно бях напълнил климатика и вентилатора взе да прави номера.
                      Прочетох доста теми във форума по темата и знам, че трябва да проверя няколко бушона, едно реле и ECU на самия климатроник.
                      Обаче някои от тях ги отхвърлям служебно, понеже пустия вентилатор ту работи, ту не работи. Следователно едва ли са бушони. И релето май не би трябвало да е, ако не греша. Ако бяха те, то нямаше изобщо да работи?
                      Остава това ECU за управление на климатика, което се намира под екранчето на ICS. Това звучи смислено, защото още преди да почне да прави тези номера, понякога екрана на климатика замръзваше и не реагираше на команди, а отзад клапите си работеха (и вентилатора) при натискане на бутоните. Няма корелация между това дали екрана е замръзнал и дали вентилатора работи. Понякога и двете се скапват, понякога по отделно.
                      Ако някой има подобна колекция от проблеми, може ли да даде съвет. Да взема ли едно ECU на старо и да пробвам? Или нещо друго?
                      2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
                      ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
                      sigpic

                      Comment


                      • #41
                        Не се занимавай с глупости.
                        Вентилаторът на купето е най-слабият възел на 166 наред с машинките на централно.
                        Можеш да демонтираш кората при чистачките, да отвориш клапата за рециркулация, и през нея да бръкнеш при вентилатора и да го завъртиш.
                        Най-вероятно ще усетиш силно ручене при завъртането, защото е тотал.
                        1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                        Comment


                        • #42
                          Здравей,

                          Ще проверя в близките седмици и ако се окажеш прав ще се чуваме
                          П.С. напоследък взе да работи почти всеки път. Има подобрение, но знам, че щом е тръгнало веднъж, няма да се самоизлекува.
                          2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
                          ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
                          sigpic

                          Comment


                          • #43
                            Вчера прегледах предпазителя и релето и ги напръсках с контактен спрей. 30 Амперовия предпазител при чистачките беше с разтопена пластмаса, но иначе здрав. Смених го, но явно си имам тлеещ проблем и ще търся вентилатор.
                            Но все пак защо ми замръзва и екрана на климатика всеки трети път? Това има ли нещо общо с вентилатора според вас? Натискам си аз бутоните, те работят, а екрана не отразава промяна в температура, сила вентилатор или посока на духане. Всички други екрани си работят. Някакви идеи?
                            2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
                            ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
                            sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Човече кво си взел бе Много проблеми Но евала упорит си Дано най накрая да спрат тия проблеми
                              ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                              Comment


                              • #45
                                Ами как какво, стара и евтина алфа Някои от проблемите според темите във форума са масови за модела. Изгорялото EКУ и биенето на спирачките наляво са по-нестандартни в действителност.
                                2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
                                ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X